ראה"מ בפתיחת מושב הכנסת: "עולם התורה יקר לליבי, אבל תורתנו תורת חיים"

    איתי גדסי 2 Comment on ראה"מ בפתיחת מושב הכנסת: "עולם התורה יקר לליבי, אבל תורתנו תורת חיים"

    ראה"מ בנאומו בפתיחת מושב הכנסת השני, פנה לראשי הציבור החרדי, על רקע הדרישה לפתוח את מוסדות החינוך ועולם התורה, ואמר, "תורתנו תורת חיים, אמרו לקהילות שלכם – שמרו על הכללים, שמרו על החיים". ראה"מ שלח ברכת רפואה שלמה למרן שר התורה

    ראה"מ בפתיחת המושב השני צילום: דוברות הכנסת יניב נדב
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו היום (שני) בפתיחת המושב של הכנסת ה-23, פתח במצב מגיפת הקורונה בעולם, לדברי נתניהו, "בעוד שאצלנו התחלואה במגמת ירידה, באירופה התחלואה במגמת עלייה. ארגון הבריאות העולמי ציין ביום חמישי שעבר, ששיעור התחלואה היומי בעולם הגיע לשיא של כל הזמנים". ראה"צ ציין כי "במדינות רבות הגל השני הרבה יותר עוצמתי מהגל הראשון".

    במהלך נאומו פנה ראש הממשלה לראשי הערים האדומות ואמר, "אני רוצה יחד איתכם להחזיר את הערים שלכם למעמד של ערים ירוקות. ולכן חשוב שתאכפו את ההנחיות בקרב התושבים שלכם".

    ראה"מ הבהיר בנאומו, "כולם חשובים לי – יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים. ראה"מ פנה לראשי הציבור החרדי בנאומו, "ואני מבקש לומר מילה לראשי הציבור החרדי: עולם התורה יקר ללבי, ובהזדמנות זו אני מאחל בריאות איתנה לרב קנייבסקי. אבל התורה שלנו היא תורת חיים – היא מקדשת את החיים". אמר ראה"מ והוסיף, "ולכן, אמרו לקהילות שלכם – שמרו על הכללים, שמרו על החיים" אמר נתניהו.

    נתניהו ציין כי גם כעת ישראל נכנסה ראשונה ויוצאת מהמדינות הראשונות בעולם מהסגר, "גם אצלנו, אבל נקטנו פעולה ולכן סביר מאוד שכשאנחנו נצא מהסגר, הרבה מדינות ייכנסו לסגר. זה מה שקרה לנו בגל הראשון. סגרנו בין הראשונים את הגבולות והטלנו סגר ואחרים הלכו בעקבותינו. זה הצליח מאוד, כי היינו מאוחדים – גם בממשלה וגם בציבור".

    ראה"מ התייחס לכישלון ביציאה מהסגר הראשון, "כדי לצאת מהסגר חיפשנו כמו כל המדינות את האיזון הנכון בין הבריאות והכלכלה. היו הרבה שקראו לפתיחה מוקדמת של הסגר ללא הגבלות, ללא סייגים. במבט לאחור, פתחנו את אולמות האירועים ואת כלל מערכת החינוך מוקדם מדי. אבל מהר מאוד הבנו שצריך להשאיר חלק מהמגבלות. את ההמשך אתם מכירים".

    נתניהו הודה כי נכנע לקריאות לפתוח מהר את המשק, "בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשך מדיניות אחראית. אני אומר ביושר, הפופוליזם ניצח, ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם".

    לכן אמר נתניהו בנאומו, "אם ננהג כעת נכון, מצבנו ביציאה מהסגר השני יהיה טוב יותר ממדינות רבות בעולם. הסגר איננו עונש, הוא הצלת חיים. הוא שומר על הבריאות – ובלי בריאות אין כלכלה. ועם זאת אני יודע שהסגר הוא לא דבר קל. הוא מקשה על האזרחים, על העסקים, על ההורים, על הילדים, על הקשישים".

    ראה"מ פרס את אסטרטגיית ניהול המשבר, "תכנית הפעולה שלנו במאבק בקורונה מורכבת משלושה שלבים: סגר, שגרת קורונה מקלה וחיסונים. בשלב הסגר נשיג  רמת תחלואה נמוכה שמאפשרת יכולת קיטוע, ונפתח את הכלכלה בצורה אחראית במתווה שנחליט עליו מחר בקבינט הקורונה".

    עוד הוסיף, "שנית, בשגרת הקורונה תהיינה עדיין הגבלות, אבל נוכל להסיר חלק ניכר מהן באמצעות בדיקות מהירות שאנו מפתחים. אנחנו בין המובילים בעולם בפיתוח וביישום של בדיקות בזק, שנותנות תוצאות תוך דקות. ואנחנו עובדים לפתח בדיקות תוך שניות. זה יעזור לנו לשמור על הקשישים, לאפשר לימודים, לפתוח את עולם התעופה והתיירות. שלישית, שלב החיסונים: אנחנו מפתחים חיסון משלנו במכון הביולוגי, אבל זה ייקח זמן".

    נתניהו עדכן על ההיערכות לחיסונים, "אנחנו גם נערכים לקבל חיסונים ממדינות אחרות, שצפויות לפתח חיסונים בחודשים הקרובים. וכיון שאנחנו מדינה קטנה יש תור ארוך לקבלת החיסונים הללו". נתניהו הוסיף, "אני מפעיל את כל הקשרים שלי, שטיפחתי לאורך השנים, עם מנהיגים בעולם כדי להביא לכם, אזרחי ישראל את החיסונים הללו מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות, מהר יותר ממה שרבים חושבים".



    2 תגובות

    מיין תגובות